AdWords – jak skutecznie dobierać frazy do kampanii

Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu kampanii AdWords możemy szybko wypozycjonować naszą stronę w Google. Używając ich, zgodnie z naszymi oczekiwaniami i budżetem, nie jest trudno o odnotowanie wzrostu rangi promowanej witryny. Trzeba jednak wiedzieć jak to zrobić i jakich błędów unikać.

Jakie frazy pasują do twojej strony?

Promując witrynę należy być świadomym tego jakie frazy wpisane w wyszukiwarkę powinny na nią prowadzić. Frazy te muszą być zgodne z treścią strony, z oferowanymi przez nią usługami/produktami i profilem użytkownika.

Po znalezieniu takich fraz warto skorzystać z Planera Słów Kluczowych – narzędzia dostępnego dla każdego kto korzysta z AdWords. Dzięki niemu możemy u źródła sprawdzić jakie powodzenie ma dana fraza w Google, a nawet zobaczyć jaka będzie przewidywana siła konkretnego słowa kluczowego. Poza statystykami historycznymi, otrzymamy zatem prognozę liczby wejść na naszą stronę podczas prowadzenia kampanii. Od zdobycia tych danych powinno zaczynać się planowanie każdej kampanii. Tym bardziej, że w ten sposób łatwiej zaplanujemy też swój budżet reklamowy.

Sposoby dopasowania fraz w AdWords

Mimo iż obsługa AdWords wydaje się być prosta to bez odpowiedniego zaplecza łatwo pogubić się w zawiłościach usługi. Gdy zabieramy się za nową kampanię musimy naprawdę umiejętnie dobrać do niej frazy, na które będzie reagować wyszukiwarka. Składa się to z kilku faz.

Na początku tworzymy frazę pod dopasowanie przybliżone – czyli najbardziej ogólne. Po wpisaniu go w Google z różnymi słowami, a nawet w różnej odmianie czy z błędem ortograficznym, reklama trafi do użytkownika.

Następnie ustawiamy dopasowanie do wyrażenia. Dzięki niemu dana fraza będzie się ukazywać w połączeniu z innymi wyrazami. Np. jeżeli naszą frazą są „Rowery Górskie” to będzie także działać z zapytaniem „kup rower górski” wpisanym w wyszukiwarkę. Podobnie dobieramy modyfikator dopasowania przybliżonego: z tym, że reklamy w tym przypadku będą pojawiać w przypadku dokładnego wpisania danej frazy, również gdy jest częścią dłuższego zapytania. Uznawane będą też drobne zniekształcenia – ale nie synonimy – ustawionej przez nas frazy. Stąd już krok do dopasowania ścisłego, które uznaje tylko wpisanie w wyszukiwarkę dokładnej, promowanej przez nas frazy.

Na koniec pozostaje nam dopasowanie wykluczające. Dobieramy w nim słowa, które wpisane wraz z naszą frazą kluczową będą powodować, że reklama się nie wyświetli. Jeżeli zatem mamy w swojej reklamie bardzo konkretną promocję i wiemy, że ktoś może na nią wpaść szukając czegoś zupełnie innego warto skorzystać z tej opcji. Unikniemy w ten sposób chwilowego ruchu na stronie użytkowników, którzy odwiedzają ją tylko przez kilka sekund. W ten sposób zmniejszymy współczynnik odrzuceń witryny, który jest kolejnym ważnym elementem pozycjonowania.

Pierwsze kampanie nie zawsze są udane. Należy jednak umieć wyciągać z nich wnioski, monitorować je i zbierać dane. Ciągła praktyka połączona z korzystaniem z wiedzy innych to klucz do skutecznego zarządzania AdWords. U jego podstaw leżą jednak odpowiednio dobrane frazy kluczowe.