Jak połączyć Google Analytics i Google AdWords, i co nam to daje

Uzyskanie konkretnych danych z naszych kampanii wymaga połączenia kont Google Analytics i Google AdWords. Dzięki zespoleniu tych dwóch narzędzi uzyskamy odpowiedni wgląd w to jak działa nasza strona i jak skuteczne są nasze reklamy.

Jak to zrobić?

Po pierwsze musimy zalogować się na nasze konto Google Analytics. Następnym krokiem jest kliknięcie w „Administracja”, po czy przechodzimy do „usługi, które chcesz połączyć”. W kolumnie Usługa wybieramy Łączenie z AdWords, a następnie Nowa Grupa Połączonych Kont. Wybieramy profile, które chcemy połączyć i klikamy Dalej. W kolejnym kroku, w usługach, w których chcemy obserwować nasze dane z Adwords ustawiamy wskaźnik .

Jeżeli na koncie Adwords mamy już włączone automatyczne tagowanie możemy pominąć następny punkt. Pamiętajmy jednak, że ręczne ustawianie tagów do linków AdWords, również jest możliwe. Żeby to aktywować należy wejść w „Ustawienia zaawansowane”, a potem w komendę „pozostaw moje ustawienia automatycznego tagowania bez zmian”. No koniec zostaje nam już tylko wybranie opcji „Połącz konta”. Po wybraniu tej komendy obie usługi są już ze sobą połączone. Jak widać, obsługa całego procesu nie jest specjalnie długotrwała ani trudna.

Google Analytics i Google AdWords to świetny duet

Korzyści jakie zyskamy łącząc nasze konta Analytics i AdWords są bardzo rozległe. Przede wszystkich pozwalają nam one zbierać i analizować dane, dzięki którym sprawdzimy skuteczność naszych kampanii. Przykładowo ustawiając Cele (znajdziemy je w panelu Administracja w Google Analytics) na: zakup na stronie, rejestrację konta, czy wysłanie formularza będziemy dokładnie wiedzieć ile dana kampania przyniosła nam konkretnych akcji użytkownika.

Innymi słowy cały czas badamy konwersję, czyli to na ile skuteczne jest każde wejście na naszą witrynę. Jest to podstawa do skutecznego planowania biznesu i dzięki niej dowiemy się wszystkiego o naszych reklamach. Poznamy dokładny koszt każdego kliknięcia, ich ilość i to na ile wyświetleń się przełożyły. Dzięki tym danym wiemy co możemy poprawić, co zmienić, przy czym zostać.

Bez badania efektywności swoich działań i stałej obserwacji tego co w przypadku naszej strony działa, a co nie trudno myśleć o skutecznym rozwoju. Powiększanie zasięgów to nie tylko odpowiednia treść, SEO i kosztowna reklama. To także umiejętne analizowanie danych, uzyskiwanych poprzez eksperymentowanie z celami i sposobami płatnej promocji. Poleganie na samym wyczuciu chwili nie wystarczy, większość naszych wyobrażeń o tym co jest skuteczne, a co nie może bowiem zweryfikować połączenie Google Analytics i Google Adwords. Są to dwa najskuteczniejsze narzędzia jakimi można się posługiwać podczas promocji i rozwoju swojej witryny. Pamiętajmy o tym wchodząc w internetowy biznes.