Pozycjonowanie i promocja podstawą – co robić po wykonaniu strony?

Postawienie strony internetowej to dopiero początek przygody z biznesem w sieci. Nawet najlepszy pomysł i najbardziej atrakcyjna oferta zginą w sieci bez odpowiedniego wsparcia. Pozycjonowanie, kampanie AdWords i korzystanie z social media to podstawy bez których nasza witryna zginie w morzu innych.

Pozycjonowanie to pokazywanie się różnych miejscach Internetu

Upraszczając, poza pracą na swojej stronie, pozycjonowanie polega na umieszczeniu linków do naszej witryny w możliwie wielu miejscach Internetu. Im większe i bardziej popularne będą strony linkujące do nas, tym więcej na tym zyskamy. Odpowiednie prowadzenie kampanii promocyjnych powinno zatem polegać na tym, by nasz biznes pojawiał się w różnych zakątkach sieci. Powinniśmy zadbać także o obecność na stronach wspomagających, bez takiego zaplecza trudno bowiem pojawić się na szczycie wyszukiwarki Google.

Pamiętajmy jednak o promocji w sposób mądry i wyważony. Tak, by odnośniki do naszej strony pojawiały się w miejscach o podobnej tematyce. Nagłówki naszych ogłoszeń/artykułów muszą być też ściśle związane z ich treścią. Algorytmy Google są obecnie szczególnie wrażliwe na sprawdzanie jakości i przydatności naszej witryny. Tworzenie artykułów tylko pod „kliknięcia” i szybkie nabicie statystyk jest zwyczajnie nieopłacalne, bo może skutkować obniżeniem naszego statusu w wyszukiwarce. Dlatego zarówno tworzenie treści jak i umieszczanie reklam powinno odbywać się stopniowo, w możliwie naturalny sposób.

Facebook i social media

Na dobre pozycjonowanie możemy wpłynąć używając social media. W tym temacie, w Polsce, prym wiedzie Facebook. Tworzenie tam konkretnych reklam, umiejętne prowadzenie fanpage’a i wchodzenie w interakcję z użytkownikami to absolutna podstawa. Bez dobrze prowadzonego profilu firma nie będzie uznawana za poważną. Zdobycie odpowiedniej liczby “polubień” naszego profilu otwiera nam drogę do kolejnych potencjalnych klientów i jest najlepszym dowodem na siłę naszej marki.

Kolejnym plusem Facebooka jest możliwość płatnej promocji. Dzięki niej możemy dotrzeć do szerokiej grupy użytkowników według preferencji jakie sami ustawimy. Połączenie takich działań z dobrą ofertą/treścią na naszej stronie zaowocuje pozyskaniem nowych użytkowników. Z czasem przełoży się to także na coraz silniejszą pozycję w wyszukiwarce Google.

Wsparcie w Google

Dzięki programowi AdWords każdy może zacząć promować swój biznes w sieci. Reklamowanie się w Google, największej wyszukiwarce świata daje świetne rezultaty. Oczywiście obecnie skorzysta z tego tyle firm, że najskuteczniejsi muszą wykazać się sprytem, wyczuciem i specjalistyczną wiedzą. Dobrze poprowadzona kampania AdWords to jednak najszybszy sposób na to, by nasza strona stała się widoczna i osiągnęła odpowiednią pozycję.

Do wymienionych wyżej elementów dochodzą także takie „szczegóły” jak dobrze napisana treść, optymalizacja kodu, tagów, responsywność strony, czy też sama jej funkcjonalność i waga. Kompleksowo prowadzone pozycjonowanie musi brać każdy z tych elementów pod uwagę i prowadzić je w jednym, spójnym kierunku.