Pozycjonowanie stron internetowych – podstawy bez których zginiesz w Google

Co zrobić żeby nasza strona była widoczna dla wyszukiwarki Google? Jak ją odpowiednio przygotować, co z nią robić i czego unikać – o tym tu przeczytacie. Zacznijmy od podstawowych zagadnień związanych z tworzeniem contentu, jego formatowaniem i odpowiednią prezentacją witryny.

Unikalna strona kampanii

Strony i sklepy internetowe mają dwie podstawowe drogi do uzyskania lepszych wyników w wyszukiwarce Google – obie są równie ważne i powinny być wspierane w takim samym stopniu. Pierwsza z nich to korzystanie z płatnych kampanii w postaci Ad Words lub postów sponsorowanych w mediach społecznościowych (np. na Facebooku), druga polega na tworzeniu unikalnej treści. Jest to trudniejsze, przynosi jednak długotrwałe skutki. Jak to robić?

  • Content, sklepu internetowego czy strony, powinien mieć jasno określoną grupę docelową (target), należy wybadać jakimi słowami się posługują i odpowiednio umieszczać je w swojej treści.

  • Należy stale badać zapytania jakie mogą prowadzić na naszą stronę, analizować je i wykorzystać przy tworzeniu zawartości.

  • Umiejętne korzystanie z tagów i słów kluczowych to podstawa: jeżeli zbyt mocno zagęścimy je obok siebie to nie tylko zauważą to użytkownicy, ale i algorytm Google. Pamiętajmy o tym bo chcąc wypromować się szybko i na siłę można bardzo łatwo osiągnąć odwrotny efekt, a takie szkody odbudowuje się naprawdę długo.

  • Tworząc treści, które są uznawane za przydatne zwiększamy szansę na to, że użytkownicy będą je przesyłać między sobą (stymulując ruch organiczny). W przypadku sklepów mogą to być atrakcyjne promocje, w przypadku stron różne formy poradników.

  • Sklepy Internetowe, powinny stawiać na własne opisy przedmiotów – nawet jeżeli będą bardzo krótkie to dla Google’a staną się o wiele cenniejsze od opisów przeklejanych ze stron producentów. Podobnie jest w przypadku portali/blogów, które powinny stosować jak najmniej wklejania gotowych, oficjalnych komunikatów informacyjnych.

  • Podstawą jest odpowiednia prezentacja naszej treści. Teksty powinny być przejrzyście sformatowane, dostosowane do tego, by można było do nich łatwo wrócić. Śródtytuły, listy i pogrubianie kluczowych fraz zwiększają szansę na wywołanie zamierzonej przez nas reakcji, czyli zrobienia zakupów, kliknięcia w link, udostępnienia postu czy pozostawienia komentarza.