Jak działa skuteczny e-marketing i promocja strony internetowej – Porady

Podstawa skutecznego rozwijania swojego biznesu w sieci bywa często sprowadzana do hasła „zawartość jest królem” (content is king) – i jest w nim wiele racji, pamiętajmy jednak, że koło króla musi stać silna królowa, w tym przypadku chodzi o skuteczną dystrybucję tworzonej przez nas treści. Innymi słowy – podstawą sukcesu w internecie jest dobrze prowadzony e-marketing.

Kwestią podstawową jest zatem optymalizacja pod Google. Do spraw oczywistych takich jak zawieranie słów kluczowych, śródtytułów i wyróżnianie najważniejszych haseł należy dodać odpowiednie tagi i opis meta widoczny w oknie wyszukiwarki. Tego typu działanie, powinno być uzupełniane dbaniem o odpowiednie tytuły i nagłówki, oraz przede wszystkim o regularne dodawanie nowych treści i odsyłanie w nich do starszych artykułów/opisów/aktualności na stronie. Wpisy powinny również lądować na mediach społecznościowych w porach, w których potencjalni użytkownicy najczęściej na nie zaglądają.

Skuteczny e-marketing nie może istnieć bez prowadzenia profilu nie tylko na Facebooku – nie powinniśmy zaniedbywać także Instagrama, Twittera i Google+ (bardzo dobrze wpływa na nasze wyniki wyszukiwania). Nawet niszowe w Polsce kanały, takie jak Pinterest mogą wpłynąć na pozycjonowanie w Internecie, dlatego konto firmowe z odnośnikiem do strony głównej powinno w miarę możliwości istnieć na każdym większym portalu społecznościowym. Pamiętajmy jednak, że zwiększa to ilość pracy konieczną do choćby minimalnego zróżnicowania na nich treści oraz pilnowania interakcji z użytkownikami. Zaniedbywanie jej i nieodpowiadanie na pytania od potencjalnych klientów w social media potrafią zrobić sporą szkodę naszej marce.

Współpracuj

Na promocję strony wymiernie wpływa nawiązanie współpracy z inną marką – czy to w formie wspólnego konkursu, czy też poprzez gościnne ukazanie się na stronie o zbliżonej tematyce (np. w formie artykułu sponsorowanego). Dzięki temu docieramy do nowych osób i rośnie nasza rozpoznawalność, w naturalny sposób trafiając do osób zainteresowanych tą samą tematyką.

Często zamiast promowania się na własną rękę warto zainwestować w to, by pojawić się na innej stronie o dużo większym zasięgu. Nawet jeżeli będzie to tylko chwilowy skok statystyk, to zgranie tego z odpowiednią promocją, ofertą czy wydarzeniem pozwoli uzyskać nowych użytkowników – a wraz z nimi wzrośnie widoczność naszej strony.

Nie wolno też zapominać o naturalności. Treść na stronie musi być użyteczna i pisana dla odbiorcy, nie dla algorytmów Google’a (te wciąż się zmieniają). Jeżeli nasza oferta jest spójna i wartościowa i konsekwentnie o nią dbamy to wyniki muszą się pojawić. To samo tyczy się dystrybucji zawartości – samo wklejanie linków na firmowego Facebooka niewiele da jeżeli okazjonalnie nie udostępnimy jakiegoś zdjęcia, a nawet piosenki czy zwykłego komentarza dotyczącego czegoś związanego z naszym profilem. Dla użytkowników ważna jest organiczność i poczucie, że po drugiej stronie komputera też siedzą ludzie, a nie boty zaprogramowane tylko na „wypluwanie” linków. Budowanie widocznej ludzkiej strony swojej firmy jest dla jej wiarygodności równie ważne co zaplecze zbudowane z odnośników, słów kluczowych i optymalizacji kodu strony. Dopiero kiedy wszystkie te elementy współgrają jesteśmy na dobrej drodze do szybkiego docierania do kolejnych użytkowników.