Budowanie marki i zaufania do strony

Po wykonaniu strony internetowej, jej zoptymalizowaniu i ustaleniu strategii promocyjnej wypada zadbać o jeszcze jedną rzecz. Jest nią budowanie marki poprzez zdobywanie zaufania odbiorców. Przy działalności e-commerce jest to często sprawa kluczowa, bez której nie rozwiniemy biznesu. Płatne reklamy także tego nie nadrobią.

Jak budowanie marki wpływa na sprzedaż

 

Od tego czy nasze produkty i usługi będą się sprzedawać w Internecie zależy nie tylko to jak nasza strona działa i się prezentuje. Bardzo istotną kwestią są także opinie osób, które już nam zaufały. Oddanie im możliwości komentowania, czy też zostawiania ocen (pozwala na to choćby Facebook) to klucz do dobrej konwersji. Konsument często przed dokonaniem zakupu obserwuje kilka podobnych finansowo ofert. To co najczęściej sprawi, że wybierze konkretnie naszą to czas realizacji usługi/zamówienia i właśnie opinie jakie zostawili poprzedni klienci.

Umieszczanie na naszej stronie otrzymanych referencji to filar, bez którego budowanie marki zabierze nam o wiele więcej czasu. A jeżeli mamy stałych partnerów biznesowych to tym bardziej powinniśmy się tym chwalić. Zachowywanie dla siebie informacji o sukcesach i dobrze wykonanych zleceniach to błąd. O tym powinni wiedzieć wszyscy odwiedzający nasza witrynę lub profil na Facebooku.

Często takie oceny należy sprowokować. Zależnie od obranej strategii mogą to być zdjęcia z firmy na mediach społecznościowych, lub krótkie wpisy pracowników. Są to elementy przybliżające nas do klientów. Dzięki temu z firmy wirtualnej stajemy się firmą wiarygodną. Prowadzenie bloga, dawanie porad, szukanie kontaktu, optymalizacja strony – to nie tylko działanie podporządkowane SEO, ale i budowanie marki. Oferowanie pewnych rzeczy za darmo (vide wyceny, próbki produktów) również skraca dystans między klientem, a firmą. A zatem stawia nas bliżej zawarcia transakcji.

Budowanie marki jest potrzebne także wtedy gdy chcemy po prostu prowadzić poczytną stronę. Bez tego nie zdobędziemy reklamodawców, którzy pozwolą nam ją utrzymać. Z pozycji dużych firm szukających miejsca do zareklamowania się zawsze najważniejsze będą te strony, które mają dobre opinie. Dbanie o ich widoczność powinno być w naszym interesie od samego początku. Publikowanie i chwalenie się dobrze wykonaną robotą to inwestycja w kolejnych klientów i kontakty. Jeżeli wszystkie informacje o naszej firmie, i o tym co o niej mówią inni, będą łatwo dostępne i przejrzyste to na pewno zapewnimy sobie stały rozwój.