Budżet dzienny Adwords – na czym polega, jak go ustalić

Tworzenie kampanii reklamowych przy użyciu narzędzi Google to zagadnienie, którym należy się odpowiednio zająć chcąc promować swoją stronę w sieci. Poza ustawieniem samej treści kampanii promocyjnej należy też wziąć pod uwagę budżet dzienny Adwords. Jego odpowiednia konfiguracja pozwoli zdobyć więcej klientów i lepiej zarządzać wydatkami.

Jak ugryźć budżet dzienny Adwords

 

Ujmując to najprościej – na początku tworzenia kampanii ustalamy ile pieniędzy ma wynosić budżet dzienny Adwords. Podając średnią kwotę za jaką chcemy promować stronę ustalamy też jak długo reklama będzie się wyświetlać. Po wyczerpaniu założonych środków kampania jest automatycznie wyłączana. W tym czasie algorytm będzie wyświetlał naszą reklamę możliwie często w ramach ustalonego budżetu. Metody wyświetlania są różne, najpopularniejszym jest jednak ustawienie „standardowe” w którym Google stara się równomiernie, w przeciągu całego dnia, promować naszą kampanię.

Zaglądając do managera reklam otrzymujemy prognozy i raport dotyczący aktualnych trendów, tak by jak najlepiej wykorzystać kampanię. Może jednak dojść do sytuacji, w której algorytm zauważy, że dany temat jest na tyle gorący i dobrze „klikalny”, że wykorzysta więcej środków na promocję. W ten sposób nie przegapimy momentu na lepsze wypromowanie strony, nie tracąc zbyt wiele. Opłata w takiej sytuacji nie przekracza bowiem 200% ustalonego budżetu dziennego Adwords. Czyli przykładowo zamiast 25 zł zapłacimy 50 zł, a gdy koniunktura będzie na tyle dobra by dalej się promować nie dopłacimy już ani złotówki. Algorytm jednak zadba o to, by w dalszym ciągu wyświetlać naszą reklamę. Zdarzają się też sytuacje odwrotne kiedy ustalony budżet nie jest wykorzystany danego dnia. System chce bowiem zadbać, by reklama wyświetlała się w optymalnym czasie.

Ustalanie budżetu dziennego Adwords

Skuteczna promocja w internecie to często rezultat wielu prób. Żeby ustalić optymalny budżet dzienny Adwords najlepiej zacząć od niewielkich kampanii, by zebrać odpowiednie dane. W tym czasie należy sprawdzać raport z wyszukiwania haseł po których trafia się na naszą stronę. Drugą istotną kwestią będzie stopniowe podwyższanie budżetów dziennych, by zbadać granicę opłacalności. Warto też przygotować kilka kampanii i sprawdzić w edytorze Adwords, która z nich będzie mieć największą szansę przebicia. Kolejnym krokiem jest ustalenie tego jaki koszt za kliknięcie będzie dla nas optymalny.

Grupa Improve specjalizuje się w takich kampaniach i ustalaniu dziennych limitów Adwords. Jeżeli szukasz sposobu na implementację nowoczesnych rozwiązań i zwiększenie skuteczności reklamy w Google – skontaktuj się z nami. Do maksymalizacji zysków wystarczy czasem tylko odpowiednie przygotowanie i zbadanie reklam w Adwords.