Gdzie znaleźć dane dostępowe do serwera FTP

Szukając danych dostępowych do swojego hostingu należy udać się do panelu firmy, z której serwera korzystamy. Stawiając na nim stronę internetową ustawiamy, bądź generujemy, hasła dzięki którym możemy konfigurować naszą witrynę.

Szybki i łatwy dostęp do FTP

Podczas naszej pracy, polegającej na zmianie wyglądu i kodu strony prosimy klientów o podanie danych dostępowych do serwera FTP (File Transfer Protocol). Często pojawia się wtedy problem z ich znalezieniem, zrozumiały wśród osób nie zajmujących się budową i optymalizacją stron.

Na szczęście nie jest to trudne. Do połączenia się z serwerem wystarczy adres serwera FTP (host), podanie nazwy użytkownika i hasła. Dane te otrzymujemy po wykupieniu serwera w dowolnej firmie hostingowej. Po ich wpisaniu możemy dostać się do panelu administracyjnego i dowolnie konfigurować witrynę. Powinna się tam znajdować także zakładka „FTP” z której spisujemy potrzebne dane. Jeżeli nadal nastraja to trudności, wszystkie potrzebne do zalogowania się i konfiguracji elementy będą w stosownej wiadomości email. Jest ona otrzymywana automatycznie od firmy hostingowej po wykupieniu u nich miejsca na serwerze.

Procedura to jest taka sama u wszystkich największych dostarczycieli przestrzeni serwerowej. Decydując się na hosting na nazwa.pl, az.pl, home.pl, zenbox.pl czy innych będziemy obsłużeni w taki sam sposób. W razie problemów warto jednak skontaktować się z ich działem pomocy. W ten sposób przekażemy swoje dane firmie, która przebuduje nam stronę i ją zoptymalizuje. Bez takich kroków i ingerencji w kod niewiele zdziałamy. Sam dostęp co CMS-a (panelu zarządzania treścią, np. na WordPressie) to bowiem wciąż za mało, by wyraźnie wpłynąć na szybkość ładowania strony czy też jej widzialność w Google.

Serwery FTP można oczywiście wykupywać w dowolnym kraju, jednak dla klientów lokalnych – nastawionych na działanie w Polsce – zalecamy korzystanie z miejscowych firm. Ułatwia to przede wszystkim komunikację w trakcie występowania problemów technicznych. Od strony firmy pozycjonującej, projektującej i optymalizującej strony nie ma to jednak praktycznie żadnego znaczenia. Po otrzymaniu danych dostępowych wszystko zostaje bowiem ustawione pod konkretny region i rynek.