Facebook – like/polubienie, jak je zdobyć?

Poza promowaniem swojego biznesu w wyszukiwarce Google, należy pamiętać, że równie potężną siłą wpływającą na pozycję i zasięg marki są social media. Facebook pozwala w naturalny sposób zdobywać nowych odbiorców – trzeba tylko wiedzieć jak z niego korzystać.

Dobry Fanpage aktywizuje użytkowników

Skuteczne prowadzenie Fanpage‘a swojej marki oznacza wywoływanie interakcji wśród jej odbiorców. Jeżeli będziemy konstruować posty w taki sposób, by zaciekawić użytkowników chętniej klikną w podany przez nas link. Budowa całego fanpage’a nie może jednak opierać się na linkowaniu do własnej strony. Do swego kanału komunikacyjnego należy dodawać również same wpisy tekstowe/komentarze, gdyż mają one wyższą pozycję w algorytmach Facebooka. Podobnie rzecz ma się ze zdjęciami w formacie PNG. Im więcej osób je zauważy tym większą szansa, na ich polubienie czy komentarz, które sprawią, że ich znajomi również zobaczą nasz profil i się nim zainteresują.

W samym tworzeniu treści liczy się wyczucie chwili. Nawiązywanie do aktualnych wydarzeń często przynosi najlepsze rezultaty. Sprawdzonej recepty na sukces jednak nie ma: poza taką, że najlepsze efekty przynosi konsekwencja. Fanpage powinien być skupiony wokół jednego tematu i tego co dla danej społeczności jest najciekawsze. By pokazać, że naszego Facebooka prowadzą ludzie, a nie algorytm warto trzymać się zasady 70/20/10. Chodzi w niej o to, że 70% naszych wpisów poświęconych jest stricte marce, 20% to zawartość podobna, podlinkowana z innych źródeł (do której warto się odnieść), a 10% to posty ”luźne”, w których możemy życzyć fanom np. dobrego długiego weekendu.

Facebook pomoże Ci obsłużyć klienta

 

Facebook to przede wszystkim narzędzie komunikacji dwustronnej. Jeżeli liczymy na popularyzację swojego fanpage’a musimy przestać go traktować jak ścianę do wrzucania ogłoszeń. Nie chodzi tu o ciągłe zadawanie pytań w statusach, tylko o bycie aktywnym w sekcji komentarzy. Polubienie czyjejś odpowiedzi jako profil firmowy, odpisanie z konkretną poradą czy ofertą, sprawiają, że jesteśmy postrzegani wiarygodnie i profesjonalnie.

Najbardziej nieuchwytną wartością dodaną do profilu jest humor. Umiejętność wyczucia kiedy i w jaki sposób można napisać coś żartobliwego ma największy wpływ na zdobywanie polubień na Facebooku. Pamiętajmy, o tym że social media to w większej mierze zabawa i luźna forma niż czysty biznes (ten robi się osobiście). Ludzie wchodzą na Facebooka często z nudów, by się odstresować lub znaleźć coś co na chwilę poprawi im nastrój. Jeżeli nie mamy akurat pomysłu na mniej oficjalną interakcję to możemy po prostu być mili i podziękować komuś za jakiś komentarz czy udostępnienie. To właśnie suma takich małych interakcji ma największy wpływ na rozwój fanpage’a i jego postrzeganie przez innych.

Ostatnią, podstawową, sprawą jest częstotliwość publikacji. Zbadajmy w których godzinach nasze posty zyskują największe zasięgi i trzymajmy się ich. Nie zalewajmy fanów informacjami przez cały dzień, róbmy relatywnie długie odstępy między wpisami (może być nawet jeden dziennie) tak żeby inwestować w jakość, a nie ilość. Myślmy o tym, że każde nowe polubienie naszego profilu to sukces, który łatwo stracić. Dlatego nawet jeżeli ktoś nie wchodzi z nami w interakcje to pamiętajmy o nim i go „obsługujmy” dostarczając mu użytecznych, zwięzłych treści. Jeżeli damy sobie na to dość czasu i będziemy promować odpowiednie posty, to nasz fanpage stanie się mocnym filarem prowadzenia biznesu.