tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

Czy fanpage na Facebooku naprawdę pomaga?

Budowanie świadomości marki w Internecie odbywa się na wiele sposobów. Obrana przez nas strategia może znacznie różnić się od konkurencji co nie oznacza, że osiągniemy od niej gorsze efekty. Jednym ze stałych elementów promocji powinien być jednak aktywnie prowadzony profil na Facebooku. Fanpage otwiera nam bowiem drogę do łatwej i szybkiej komunikacji.

Jak prowadzić skuteczny fanpage?

Kwestią kluczową podczas komunikowania się na Facebooku z odbiorcami jest dawanie im czegoś ekstra, w prostej i spójnej formie. Samo linkowanie do konkretnych stron na naszej witrynie nie będzie wystarczająco angażujące. Potrzebne są też specyficzne konkursy, fotografie, grafiki, krótkie komentarze. Fanpage bardzo dobrze sprawdza się w króciutkich formach i przy przekazywaniu zwięzłych informacji w określonym i spójnym tonie. Nasza komunikacja musi być przejrzysta, i często utrzymana w dyplomatycznym tonie. Kontrowersyjne treści czy też jednoznaczne osądy bardziej szkodzą marce niż jej pomagają. Przykładowo, jeżeli nie prowadzimy biznesu powiązanego z polityką czy też konkretnym spojrzeniem na drażliwe kwestie (często medyczne, związane z oświatą itd.) to nie ma powodu by je podejmować. Nawet w żartach i kosztem tego, że chwilowo zanotujemy wzrost oglądalności.

Fanpage powinien skupiać się na treściach pozytywnych, wywołujących reakcje użytkownika. Pamiętajmy, że ogromną część ruchu w mediach społecznościowych wywołują użytkownicy sprzętów mobilnych, którzy bardzo chętnie zostawiają „serduszko” albo „kciuk w górę”, a rzadziej mają ochotę zostawić komentarz. Wykorzystajmy to ponieważ każda interakcja sprawia, że jesteśmy odrobinę bardziej widzialni w sieci.

Facebook wciąż jest daleki od osiągnięcia swego limitu i stale się zmienia, dlatego korzystanie z jego nowinek powinno być wykorzystywane w 100%. Uzupełnianie każdej rubryki, wrzucanie filmów bezpośrednio do playera itd. sprawią, że fanpage stanie się żywym miejscem, które wygeneruje dużą część ruchu na naszej stronie i wpłynie na świadomość marki.

Dobry fanpage jest w stałym kontakcie z użytkownikiem

Odpowiadanie na komentarze i wiadomości prywatne to najważniejszy element istnienia w social media. Pamiętajmy, że ich podstawową funkcją jest komunikacja dwustronna, a nie jednostronna. Nikt nie chce widzieć tylko słupa ogłoszeniowego jakiejś firmy na swoim Facebooku. Dlatego liczy się nie tylko sam fanpage, jego treść i wygląd, liczy się także to jak szybko odpowiadamy na pytania konsumentów. Warto pamiętać o tym, że w przypadku wiadomości prywatnych możemy zaznaczyć godziny, w których biuro nie pracuje. Uspokoi to osoby, które mogą się irytować czekaniem na odpowiedź, na pytanie które zadali wieczorem – w czasie, w którym nikt nie obsługuje fanpage’a.

Właśnie czas jest kluczowy w prowadzeniu strony na Facebooku. Powinniśmy dobrze planować w jakich godzinach publikujemy treści i dbać o ich poziom. Jeżeli chcemy podpiąć się pod jakiś trend/zażartować z gorącego tematu lub zostawić swój komentarz do niego to najważniejsze okaże się szybkie działanie. To kwestia, która zależy od wyczucia. Po prostu czasem są momenty, w których dobre efekty przynosi tylko szybkość działania. Umiejętność reagowania na wydarzenia na świecie/w naszej branży jest zresztą bardziej „dochodowa” niż żmudnie planowane i wyliczone strategie.

Potrafiąc to wszystko zgrać i wyważyć możemy liczyć na to, że nasz fanpage stanie się motorem napędowym głównego biznesu.