Fanpage na Facebooku – jak zdobyć pierwszy 1000 like’ów

Szukając sposobu na dotarcie do nowych klientów, nasze skupienie powinno zostać zwrócone w kierunku social media. Umiejętne wykorzystanie takich kanałów komunikacji to najskuteczniejszy sposób na odróżnienie się od konkurencji. Należy zdać sobie sprawę z tego, że Fanpage na Facebooku jest obecnie uznawany za główną wizytówkę firmy. Powinniśmy o tym wiedzieć i odpowiednio do tego podejść.

Jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku

Najtrudniejszym momentem w promocji strony jest początek całego procesu. Okres przed zdobyciem pierwszego tysiąca polubień to okres rozbiegowy, który potrafi jednak trwać bardzo długo. Żeby go skrócić Fanpage na Facebooku powinien być promowany w wielu miejscach na naszej stronie firmowej. Kolejnym dobrym sposobem na zdobywanie polubień jest po prostu rozesłanie zaproszenia po znajomych. Dzięki temu w miarę szybko powinniśmy zapewnić sobie początkową bazę odbiorców.

Prawdziwym wzywaniem będzie dostosowanie treści do naszych użytkowników. Fanpage na Facebooku, by się rozrastać musi zawierać angażującą treść. Tylko wtedy kiedy nasze posty będą krótkie, treściwe i użyteczne wywołamy reakcje u odbiorcy. W ten sposób staniemy się widoczni także u osób, które jeszcze nie polubiły naszego profilu, a o to przede wszystkim należy zabiegać. Podstawą jest pisanie wiadomości o odpowiednich porach, oraz zawieranie współpracy z innymi firmami. Dzięki temu pojawimy się także na ich kanałach komunikacji.

Każdy zdobyty like należy odpowiednio traktować. Liczby są ważne, ale pamiętajmy, że „kciuk w górę” jaki otrzymujemy od kogoś to coś w stylu szansy. Ktoś uznał, że nasz fanpage na Facebooku jest mu potrzebny, interesujący i liczy, że znajdzie na nim odpowiednie treści. Dlatego powinno się go prowadzić spójnie, w sposób interesujący i zgodny z profilem naszej działalności. Pamiętajmy też, że Facebook to strona, na której szuka się często formy rozrywki. Dlatego nawet prowadząc swój profil możliwie poważnie nie zapominajmy o tym, że wrzucenie zabawnego obrazka czy też komentarza (zwłaszcza w weekend) jeszcze nikogo nie zabiło. To dystans do siebie i poczucie humoru zdobywają najwięcej uwagi w social media – warto nauczyć się wykorzystywać to w biznesie.

Poza działaniem edytorskim, fanpage na Facebooku można też wesprzeć płatną promocją. Przy wycelowaniu jej w określoną grupę demograficzną na pewno uzyskamy dobre wyniki. Optymalny sposób na reklamowanie profilu jednak się zmienia, wraz ze skryptami obowiązującymi na Facebooku. Dlatego w tym przypadku nie ma lepszej rady jak po prostu trzymać stale rękę na pulsie, lub powierzyć promocję specjalistom. Stawianie na własne treści, porady i dobrze prowadzone konkursy muszą jednak poskutkować stale zwiększającą się liczbą fanów.