Firmowe strony One Page – skuteczny minimalizm

Szukając odpowiedniego sposobu na promocję firmy w Internecie i prezentację swojej oferty warto rozważyć prowadzenie strony One Page. Połączymy w ten sposób jasny przekaz ze sprawną prezentacją naszego biznesu. Obecnie informacje przekazywane w sieci powinny być zwięzłe i bardzo konkretne, a na to właśnie stawia to rozwiązanie.

Zalety strony One Page

Decydując się na wykorzystanie strony One Page, czyli prezentację naszej oferty na jednym ekranie (podzielonym na segmenty) tworzymy właściwie internetową wizytówkę. Jej przeglądanie powinno nowemu użytkownikowi maksymalnie szybko zaprezentować kim jesteśmy, co robimy i jak się z nami skontaktować. Wykonywanie takich projektów jest stosunkowo tanie względem bardziej rozbudowanych stron. Dzięki ich efektowności i temu jak dobrze prezentują się na urządzeniach mobilnych możemy od razu zbudować swój profesjonalny wizerunek.

W części biznesów strony One Page będą się świetnie sprawdzać poprzez skuteczną prezentację tego co chcemy sprzedać/zaoferować. Sprawdza się to szczególnie w kampaniach konkretnych produktów, a także w firmach usługowych i mniejszych przedsiębiorstwach. Przy prowadzeniu tego typu witryny należy jednak mocniej skupić się na formach promocji w mediach społecznościowych. To tam będzie miejsce na odpowiedzi na większość pytań kleintów i stałe przypominanie o odwiedzaniu naszej strony. Bardzo istotna będzie też inwestycja w wymianę linków i kampanie Google Ads. Przy stronie One Page powinniśmy bowiem trzymać się schludnej formy i prostoty przekazu. To oznacza minimalizowanie treści na rzecz optymalizacji jej wyglądu i szybkości. Pracę związaną z pozycjonowaniem należy zatem przerzucić w inne miejsca.

Największą zaletą strony One Page jest przede wszystkim to, że zwraca się w kierunku użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych. Nawet jeśli większość witryn ma obecnie responsywny design, to dalej stoją one w rozkroku między wersją mobilną i „normalną”. W przypadku budowy typu One Page praktycznie mamy gwarancję tego, że menu, wygląd i treść będą zoptymalizowane do obsługi na ekranach telefonów i tabletów. Takie rozwiązanie na pewno sprzyja emarketingowi, zwłaszcza gdy jest skierowany do młodszych grup odbiorców. Jeżeli zatem chcemy w zwięzły i efektowny sposób pokazać się w Internecie to jest to najlepsze rozwiązanie. Należy jednak pamiętać, że kwestia pozycjonowania spada wtedy przede wszystkim na link building i nasze pozostałe kanały komunikacji. Zyskujemy za to bardziej widoczny, efektowny sposób prezentacji naszej firmy.