Na ile fraz należy pozycjonować stronę internetową

Gdy zaczynamy zajmować się promocją strony internetowej stoi przed nami kilka wyborów. Jednym z nich jest to na ile fraz chcemy się pozycjonować. Odpowiednie wyważenie tego elementu i skupienie się na dobrych słowach kluczowych przełoży się na szybkość z jaką dotrzemy do nowych odbiorców.

Jak się pozycjonować

 

Zależnie od tego jak bardzo specyficzna jest nasza witryna powinniśmy wybrać ilość fraz, na które będziemy się pozycjonować. Jeżeli zajmujemy się względnie niszową, specjalistyczną tematyką to możemy całe swoje siły przerobowe i finansowe poświęcić na wypromowanie dosłownie ośmiu-dziewięciu fraz. Korzystając z niezagospodarowanej luki na rynku zyskamy w ten sposób dużą popularność poprzez najbardziej oczywiste hasła.

Większe problemy (ale i wyzwania) stoją przed nami gdy chcemy zaistnieć na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, w branży która jest już dość mocno obstawiona. Wtedy mamy mniej „pewnych” fraz i musimy przeznaczyć sporo czasu na eksperymenty i wypróbowywanie nowych rozwiązań. Im bardziej konkurencyjne słowo kluczowe sobie wybierzemy tym bardziej musimy być pewni, że nasza witryna jest odpowiednio pod nie zoptymalizowana. Bez budowy strony pod SEO wysiłek włożony w promowanie konkretnych słów zostanie bowiem zmarnowany.

Ile fraz wybrać?

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się być wybór dziesięciu-piętnastu fraz, które będą definiować naszą stronę. Nie wszystkie mogą być jednak równie ważne, dlatego powinniśmy podzielić je na: priorytetowe, drugorzędne i poboczne. Zgodnie z tym podziałem nadajemy im priorytet i przeznaczamy odpowiednie zasoby na ich promocję. Zdania co do ostatecznej ilości słów kluczowych na jakie należy pozycjonować witrynę są jednak podzielone. Według jednych pozycjonerów idealną liczbą jest osiem, inni zalecają „ponad dziesięć” i spór ten wciąż pozostaje nierozstrzygnięty… i trudno, by kiedykolwiek został ponieważ stale zmieniające się algorytmy Google trudno uogólnić. Każdy biznes wymaga indywidualnego podejścia i dopiero po zebraniu odpowiednich danych wiemy na pozycjonowaniu ilu fraz powinniśmy się zatrzymać.

Pewne rzeczy pozostają jednak stałe. Prowadząc sklep internetowy słów kluczowych na pewno powinno być więcej – mając taką stronę nie obawiajmy się rozszerzać swego zasięgu pozycjonowania. W przypadku bardziej standardowych witryn nie powinniśmy mieć za to mniej niż pięciu fraz kluczowych, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że Google nałoży na nas filtry obniżające pozycję w wyszukiwarce. Zwiększanie ilość fraz na które się pozycjonujemy musi jednak przebiegać w sposób spójny, współpracujący z treścią jaką umieszczamy na stronie. Czasem wystarczy dodać dosłownie kilka artykułów i podstron, by zauważyć wyraźny skok w statystykach wyszukiwań. Najlepiej jednak korzystać z fraz połączonych ze sobą i stale badać skąd na naszą stronę trafiają nowi użytkownicy. Gdy zbierzemy już dość materiału, kolejne frazy powinny być zbliżone właśnie do tych miejsc, które zaprowadziły kolejne osoby na naszą witrynę. Bez odpowiedniej umiejętności analizy i optymalizacji SEO będziemy jednak błądzić we mgle. Cały proces pozycjonowania wymaga bowiem połączenia odpowiedniego przygotowania witryny i umiejętności szybkiego reagowania na trendy i zmiany.