tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

Google AdWords zmienia nazwę na Google Ads

Najważniejsze narzędzie internetowej reklamy, czyli Google AdWords zmieniło nazwę na Google Ads. Jakie inne ruchy kryją się za tą zmianą i co mogą oznaczać dla pozycjonerów? Firma z Kalifornii na szczęście nie wymyśla koła na nowo, stawiając na stały rozwój znanych rozwiązań, które mogą pomóc w rozwoju każdej firmy.

Poznaj Google Ads

Znane nam algorytmy, rozwijane w Google AdWords, zostaną w Google Ads wzbogacone o sztuczną inteligencję. Ma się ona rozwijać wraz z platformą, która będzie się automatycznie dopasowywać do przedsięwzięć jakie ma promować. Dzięki niej jeszcze łatwiej będzie dotrzeć do osób oglądających filmy na YouTube, czy też korzystających z map Google w poszukiwaniu konkretnych rozwiązań, produktów czy firm. Ze zmian w Google Ads zadowoleni powinni być także właściciele mniejszych przedsiębiorstw, bo to pod nich szykowane są nowe metody promocji. Prowadzenie kampanii i skuteczne pozyskiwanie klientów będzie dla nich łatwiejsze. Google w ten sposób chce pomóc początkującym w tym, by ich biznes stał się widoczny w sieci. Widać tu krok ku zmianom w społeczeństwie, którego przedstawiciele coraz częściej decydują się na zakładanie własnych firm. Wspierając ich Google zapewni sobie stabilny przychód na kolejne lata.

Zmiany wejdą w życie 24 lipca 2018, a wraz z nimi ujednolicone zostaną także narzędzia pozycjonerskie dla dużych domów mediowych. Tworzenie kampanii zostanie ułatwione, oraz dostosowane do osób, które korzystają z Internetu na wielu urządzeniach (a tych jest coraz więcej). Oznacza to, że największe narzędzia Google – DoubleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange zmienią się w jedną, spójną platformę – Google Ad Manager. Ma to przyspieszyć procesy weryfikacji skuteczności kampanii, oraz pozwolić na lepszą kontrolę reklam. Dzięki temu działalność sztabów marketingowych stanie się bardziej wydajna. Na zmianach zyskają zatem duzi i mali przedsiębiorcy.

Celem odnowienia reklam Google jest uproszczenie pracy zarówno dla pojedynczych użytkowników, jak i dla dużych zespołów. Nowe Google Ads ma być łatwiejsze w obsłudze, skuteczniejsze i przynosić lepsze rezultaty. Reklama w Internecie wciąż dynamicznie się rozwija i poszukiwanie nowych kanałów promocji jest niezbędne do rozwoju swojej strony.