Google Tag Manager – narzędzie, które pomoże Twojej stronie

Korzystanie z tagów na stronie pomaga zmierzyć ruch i zoptymalizować działania marketingowe. By łatwiej i elastyczniej z nich korzystać powstał Google Tag Manager. Z nim na pokładzie możemy sprawniej reagować na zmianę lokalnych i światowych trendów. Jakie są zalety i główne cechy, tego narzędzia Google’a?

 

W skrócie Google Tag Manager, zgodnie z nazwą, pomaga zarządzać tagami na stronach i w aplikacjach mobilnych (na systemach Android i iOS). Umieszczenie go na swojej witrynie jest stosunkowo łatwe – wystarczy utworzyć konto GTM i wkleić wygenerowany kontener w kod strony. Dzięki temu tagi jakimi opiszemy stronę możemy teraz dowolnie edytować w panelu Google Tag Manager, zamiast za każdym razem ręcznie ingerować w kod. Oznacza to, że osoby zajmujące się marketingiem nie muszą posiadać wiedzy programistycznej lub czekać na zmiany, które za nich musiałby wprowadzać dział IT. Znacznie usprawnia to pracę, nie tylko w dużych firmach.

 

Google Tag Manager pozwala na szybką reakcję

 

Możliwość dynamicznego działania, i promowania strony pod tagi, które aktualnie są popularne to główna zaleta GTM. Szybkość działania tego narzędzia pozwala osobom kreatywnym, znającym się na real-time marketingu wykorzystać swe możliwości. Przy odpowiednim wyczuciu ma to ogromny wpływ na pozycjonowanie i rangę strony.

 

Jeżeli obsługujemy więcej stron możemy przypisać każdą z nich do jednego konta GTM, a także dać innym użytkownikom różny stopień dostępu do swojego panelu. Rozwiązanie to ułatwia pracę nie tylko agencjom interaktywnym, ale i pozycjonerom i firmom budującym własne zaplecze www. Kolejną ważną zaletą Google Tag Manager jest możliwość podpięcia go do Google Analytics. Dzięki temu dokładniej zbadamy ruch na stronie, łącznie z np. wypełnianiem formularzy przez użytkowników.

Otrzymujemy zatem narzędzie pozwalające równocześnie kontrolować tagi z Google Analytics, Google Adwords, czy DoubleClick. Po zaimplementowaniu go możemy w jednym miejscu, niemal „w locie” edytować tagi strony. Bez dodatkowej wiedzy informatycznej marketingowcy mogą dodawać kolejne tagi do stron i wdrażać szybciej nowe kampanie. Opcje GTM pozwalają też wychwycić błędy i sprawdzać poprawność działania tagów. W łatwy sposób pozbędziemy się też z witryny tagów, które słabo działają lub są nieprzydatne.

 

Każdy kto korzysta z GTM może szybko zauważyć wzrost komfortu z obsługi strony. Ułatwienie pozycjonowania zawsze powinno być czymś do czego dążymy – tym bardziej warto korzystać z tego typu darmowych rozwiązań.