tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

Google zamyka swój serwis społecznościowy – Google+

Amerykański gigant technologiczny, Google potwierdził, że w sierpniu 2019 roku zamknie Google+. Serwis społecznościowy, który miał konkurować z Facebookiem wydawał się być martwy od lat, jednak dopiero teraz jego właściciele przyznają się do klapy. Oznacza to także koniec integracji Google+ ze zdecydowanie bardziej rentownym serwisem YouTube. Nikogo to nie powinno dziwić, jednak kulisy tego posunięcia są dość kompromitujące.

Kto zastąpi Google+

Otwarty siedem lat temu serwis w zamyśle miał wszystko, by konkurować z Facebookiem. Niestety nigdy nie osiągnął nawet połowy jego popularności. Dla wielu firm był to jednak żywy element służący pozycjonowaniu. Wrzucanie treści, linkowanie i bycie aktywnym na Google+ przekładało się bowiem na pozycję strony w wyszukiwarce. Między innymi na tej przewadze Google miało zamiar promować swój serwis. Problem leży w tym, że dla przeciętnego użytkownika nie był on ani trochę atrakcyjny. Ogromne zaplecze giganta z Mountain View zdało się na nic przy walce o uwagę zwykłych użytkowników.

Tym co przyspieszyło śmierć Google+ było przede wszystkim zagrożenie ujawnienia danych 52 milionów użytkowników. Niedawno okazało się bowiem, że system bezpieczeństwa G+ ma ogromne dziury i nawet dane ustawione jako prywatne były stosunkowo łatwe do wyciągnięcia. Co gorsze – okazało się, że właściciele serwisu wiedzieli o tym od dawna. Sprawę nagłośnił dziennik Wall Street Journal. W reakcji na te doniesienia akcje Google na giełdzie zaczęły spadać. Zapowiedź zamknięcia serwisu jest niejako reakcją na te wiadomości, dzięki której Google powinno uniknąć dalszych kłopotów. Oczywiście można to też potraktować jako dobry pretekst do pozbycia się nieudanego przedsięwzięcia.

Nie jest to jedyna klapa Google, które przez lata zamknęło wiele swych projektów. Czy to co się stało z Google+ oznaczać będzie koniec prób firmy z tworzeniem portali społecznościowych? W najbliższym czasie na pewno, choć dominacja Facebooka nie będzie wieczna. Warto trzymać rękę na pulsie i inwestować w promowanie swoich przedsięwzięć w innych usługach Google. To zawsze daje dobre wyniki w pozycjonowaniu.