tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

Kampania społecznościowa – jak edukować przez internet?

Prowadzenie swojej strony to niekończące się szukanie sposobu na zaangażowanie użytkowników. Nawet przy prowadzeniu niewielkiego sklepu czy też strony-wizytówki firmy, warto skupić się na tym, by dotrzeć do swych odbiorców. Kampania społecznościowa powinna w tym przypadku skutecznie wpłynąć na to, jak widziana jest nasza witryna. Zaangażowanie się w jakiś temat, edukowanie, szerzenie go to zwykle dobry sposób, by dotrzeć do nowych użytkowników.

Kampania społecznościowa dla naszej firmy

Liderzy reklamy od dawna wykorzystują kampanie informacyjne do pokazania swoich klientów z jak najlepszej strony. Warto podpatrywać takie działania, bo można je przełożyć nawet na skalę lokalnego biznesu. Przykładowo jeżeli jakaś firma sportowa zaczyna informować o losach niepełnosprawnych atletów, to nie tylko pomaga zyskać im rozgłos, ale i ma okazję pokazać się z nowej strony. Podobnie dzieje się z markami produkującymi karmę dla zwierząt, leki czy też żywność. Praktycznie każdy duży produkt na rynku jest lub był sprzężony z jakąś akcją społeczną, bądź uświadamianiem jakiegoś tematu szerszej publiczności.

Kampania społecznościowa nie musi być jednak związana ściśle z dobroczynnością. Wiele firm oferuje także kursy, wsparcie w edukacji, albo po prostu przygotowuje artykuły, które rzucają nowe światło na jakiś problem. Warto pamiętać o tym, że wielu użytkowników to interesuje i, że takie zainteresowanie może wpłynąć na rozpoznanie marki. Jeżeli jakieś przedsiębiorstwo twierdzi, że jest ekologiczne to trzeba zrobić z tym coś więcej niż tylko zostawić suchą informację na wizytówce. Warto wtedy pisać o ekologii na Facebooku, na LinkedIn, na Twitterze i innych mediach społecznościowych. Warto promować tego typu kampanie społeczne i prowadzić wpisy informujące o tym jak dba się o środowisko. Nawet dwa tego typu wpisy na miesiąc, na firmowym blogu, pozwolą na podbicie swojej pozycji w wyszukiwarkach i polepszenie wizerunku.

Najważniejsza w takich działaniach jest autentyczność i szczerość. Jeżeli odbiorcy wyczują, że pomagamy komukolwiek tylko dla darmowej reklamy, to jej skutek będzie odwrotny. Dlatego należy przemyśleć nie tylko akcje, które warto promować, ale i takie w których można się naprawdę wykazać. W przypadku kampanii informacyjnych działa ta sama zasada. Spójność i użyteczność zawsze będą w cenie.