tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

Kampanie mailingowe – ich plusy i minusy

Marketing i reklama w internecie zawsze powinny opierać się o pozycjonowanie, oraz skuteczną pracę w social mediach. Jedną z gałęzi, które mogą pomóc naszemu biznesowi są także kampanie mailingowe. Mimo mniejszej skuteczności warto przemyśleć ich stosowanie w czasie wzmożonej promocji.

Czym są kampanie mailingowe

Kampanie mailingowe, nazywane także email marketingiem, dają możliwość dotarcia do bazy nowych klientów nawet w momencie, w którym nie szukają naszych usług i produktów. Jest to jednocześnie główna wada i zaleta promocji poprzez wiadomości email. Dzięki nim możemy bowiem zdobyć klienta, który teoretycznie nie szukał naszej oferty. Z drugiej strony, często docieramy do osób od razu kasujących nasze maile.

Nie trzeba się jednak tym zniechęcać. Kampanie mailingowe zajmują trzecie miejsce wśród metod wspierających sprzedaż. Wyprzedzają je tylko pozycjonowanie i płatna reklama. Żeby osiągać dobre rezultaty należy jednak obrać spójną strategię i pamiętać o tym, że musimy dać odbiorcy jakąś wartość, a nie tylko zaśmiecać mu skrzynkę. Klasycznie prowadzony newsletter może być nudny, informowanie o nowościach w ten sposób ma jednak dużą szansę dotrzeć do zainteresowanych naszymi usługami.

Chcąc sprzedawać w ten sposób produkty powinniśmy je odpowiednio promować. Kampanie mailingowe są szczególnie skuteczne gdy zawierają jeden, dwa, trzy produkty. Jeżeli będziemy w nich eksponować naraz więcej to zaczną one ze sobą konkurować i w rezultacie zaniżać swoją sprzedaż. Dlatego skupmy się zawsze na celu mailingu, którym powinno być wypromowanie konkretnej rzeczy lub osiągnięcie danego efektu. Tylko wtedy możemy też sensownie zbadać skuteczność naszej promocji.

Dużą zaletą kampanii mailingowej jest jej trwałość. W przeciwieństwie do postów i reklam internetowych, gdy mail trafi do skrzynki może tam długo czekać na swą „kolej”. Wiele osób zostawia maile z interesującymi ofertami do przeczytania na później, bywa że nawet po kilku dniach otworzą reklamę naszej strony. Jeżeli tylko nie uznają od początku, że należy usunąć wiadomość to bardzo prawdopodobne, że prędzej czy później do niej zajrzą i klikną, w któryś link. Maile mają to do siebie, że potrafią cierpliwie czekać w skrzynce odbiorczej. Inne formy reklamy albo są blokowane przez przeglądarki, albo automatycznie ignorowane przez wielu użytkowników.

Praktyczne porady przy kampanii mailingowej

Tworząc mailing należy zająć się botami antyspamowymi. By nie trafić do folderu „spam” należy nie przesadzać z ilością promowanej treści w jednym mailu. Najskuteczniej działa przedstawienie promocji/zagadnienia na jakim nam zależy wraz z linkiem odsyłającym do właściwej treści na naszej stronie. Witryna do której odsyłamy w mailu musi być efektowna i mieć w sobie ciekawą, użyteczną treść. Bez tego zrazimy do siebie użytkowników, którzy następnym razem nie klikną już w naszego maila. Pamiętajmy też o tak prozaicznych rzeczach jak to, że rozsyłanie ofert powinno odbywać się w dni robocze. W weekendy wiele osób odpuszcza sobie sprawdzanie poczty – nawet teraz, gdy jest ona dostępna z poziomu telefonu.

Kampanie mailingowe dobrze uzupełniają się z innymi formami promocji. Ich największą zaletą jest to jak mocno różnią się od pozostałych sposobów reklamy w internecie. Dlatego, mimo iż mówi się o nich stosunkowo mało, wciąż mogą stanowić fajne wsparcie naszego biznesu.