tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

Konkursy urodzinowe i świąteczne na Facebooku – czy warto je realizować

Skuteczne prowadzenie kampanii promocyjnej w social media to składowa wielu elementów. Do płatnych środków promocji, optymalizacji i przygotowywania odpowiedniej treści warto dodać również konkursy. W ich przypadku mamy największą szansę na to, że wywołamy u użytkowników określoną reakcję.

Czym są skuteczne konkursy na Facebooku

Głównym narzędziem do organizowania konkursu jest przeważnie Facebook. Dzięki umieszczeniu konkursu na tym portalu możemy wywołać wiele interakcji z użytkownikami. Jedną z podstawowych metod uzyskiwania nowych fanów jest zaznaczenie, że do wzięcia udziału w konkursie potrzebne jest polubienie naszego profilu, oraz postu konkursowego. Wiele firm decyduje się na obie rzeczy, choć nie zawsze jest to mile widziane.

Mimo to, możemy w ten sposób zwiększyć widzialność postu – na czym powinno nam przede wszystkim zależeć. Samo zainteresowanie będzie tym większe im prostsze będzie zadanie do wykonania. Może to być zrobienie jakiegoś zdjęcia, rysunku czy wymyślenie hasła reklamowego. Im szybciej będzie można wykonać zadanie konkursowe tym bardziej prawdopodobne, że dużo ludzi zaangażuje się w zabawę. Kluczowym elementem jest też nagroda. Przy jej wyborze możemy wejść z inną firmą (np. sponsorem nagrody) w partnerstwo, tak by rozwinąć swoją sieć kontaktów. Im ciekawsza i droższa będzie nagroda tym większa szansa na przyciągnięcie nowych użytkowników. Powinniśmy jednak tak ją wybrać, by była związana z profilem naszej firmy. Jeżeli zdecydujemy się, by nasze konkursy były współorganizowane z inną firmą mamy szansę na dotarcie do kolejnych grup klientów.

Mając na uwadze to ile różnych konkursów jest obecnych na Facebooku nie unikniemy konieczności dodatkowej promocji. Nawet z bardzo atrakcyjną nagrodą żaden konkurs nie jest w stanie sam się wypromować. Poza możliwościami jakie daje sam Facebook warto stworzyć także wpis na blogu firmowym, oraz w innych kanałach siocial media. Jest to ważne w przypadku konkursów urodzinowych i światecznych. Pokazujemy w ten sposób, że nasza firma jest aktywna na rynku, ma „otwarty umysł” i chętnie daje coś od siebie. Każdy dobrze przeprowadzony konkurs musi mieć zatem jasne zasady i działać zgodnie z zasadami polskiego prawa – inaczej zepsuje nam nasze plany i wywoła niezadowolenie u odbiorców.

Po zakończeniu konkursu powinniśmy pochwalić się w osobnym wpisie wysyłką nagród do zwycięzców. Kiedy cała kampania i ruch dookoła tej akcji ustanie należy na spokojnie zebrać dane i je przeanalizować. Zobaczymy wtedy jaki wygenerowaliśmy ruch, ilu zyskaliśmy klientów i ile nowych osób o nas usłyszało. Dzięki temu dowiemy się w jaki sposób organizować kolejne konkursy.