tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

Mapa strony internetowej – ważny element pozycjonowania

Dbając o dobre indeksowanie w wyszukiwarce Google należy maksymalnie ułatwić korzystanie z naszej strony użytkownikom. To samo tyczy się też botów, które będą ją skanować w poszukiwaniu „drogowskazów”. Właśnie dlatego mapa strony internetowej jest podstawowym elementem pozycjonowania. Jest to jeden z pierwszych kroków do przyciągnięcia do siebie nowych odbiorców.

Skuteczna mapa strony to lepsze indeksowanie

Z technicznego punktu widzenia mapa strony to plik sitemap.xml, który zawiera w sobie odnośniki do konkretnych adresów wewnątrz naszej witryny. Poza tym znajdują się w nim m.in. informacje o częstotliwości aktualizacji strony. Ten typ pliku jest potem sprawdzany przez boty Google (a także innych wyszukiwarek) i pozwala im łatwiej przyporządkować naszą stronę do konkretnej tematyki. Pod tym względem tworzenie odpowiedniej mapy przypomina trochę tagowanie treści.

Poza samym wgraniem pliku sitemap.xml na serwer ważne jest ustawienie w nim wagi poszczególnych podstron. Te wartości są wskazówką dla botów, które w większości przypadków będą się do nich stosować (jednak nie muszą). Powszechnie ustawia się wartość 1,0 dla strony głównej, 0,8 dla strony kategorii, 0,6 dla strony z artykułami. Pozostałym stronom ustawia się wartość 0,5 lub mniejszą.

Żeby mapa strony była „zauważona” należy wysłać zawiadomienie do Google. Robi się to poprzez panel Google Webmaster Tools. Oczywiście są inne sposoby na przejście całej procedury jednak wymieniony powyżej jest najpewniejszy i najbardziej powszechny. Dobre wykonanie tego procesu będzie procentować przez cały czas promocji strony i pomoże w szybszym wybiciu się na wysokie miejsce wyszukiwarki. Ta pozornie mała czynność ma dużą wagę, należy jednak ją odpowiednio wykonać.

Pozycjonowanie to działanie skupione wokół optymalizacji wielu aspektów strony – tych bardziej i mniej widocznych dla użytkownika. Nawet jeżeli algorytmy Google co jakiś czas ulegają zmianie to nie powinniśmy mieć wątpliwości, że kilka podstaw zawsze będzie w cenie. Chodzi o elementy takie jak dbanie o użyteczność, interakcje, responsywność czy właśnie mapę strony. Mając to wszystko będziemy na dobrej drodze, by zyskać więcej wejść niż nasza konkurencja.