Marketing w 2018 roku – jakie trendy będą najmocniejsze

Trendy jakie będą kreować marketing w 2018 roku to przede wszystkim zrobienie kolejnego kroku ku pełnemu przejściu na rynki mobilne. Reklama w Internecie stanie się też jeszcze bardziej widoczna i jeszcze ważniejsza dla każdej chcącej liczyć się na rynku firmy. Tylko jakie metody pozwolą przebić się wśród tak wielkiej konkurencji?

Użyteczność i Marketing w 2018 roku

Internetowa reklama będzie musiała wysilić się jeszcze mocniej, by przyciągnąć odbiorców. Do zdobycia klienta potrzebna będzie nie tylko konkurencyjna cena. Mocniej niż kiedykolwiek liczyć się będą materiały pokazowe, tutoriale i rozbudowane opisy. Od ich odpowiedniego wypozycjonowania będą zależeć wyniki finansowe każdej firmy zajmującej się e-commerce. Trafiając do ludzi użyteczną treścią będzie można sprzedać jeszcze więcej i jeszcze szybciej niż do tej pory. Marketing musi być natychmiastowy i dynamiczny, łącząc ze sobą odpowiednio przygotowaną stronę, jej profile społecznościowe i kampanie reklamowe.

Będzie to widoczne również w mediach społecznościowych. Zgranie ich z witryną i odpowiednia obsługa staną się kluczowe dla utrzymania wysokiej wiarygodności firmy. Skuteczność reklam AdWords również wzrośnie. Coraz więcej osób szuka bowiem natychmiastowych rozwiązań i najczęściej robią to na telefonach. Jeżeli zainwestujemy w skuteczną kampanię, która pozwoli na szybkie odnalezienie naszych usług i produktów, odnotujemy duże wzrosty popularności naszego biznesu. Pozycjonowanie się na wysokie pozycje stanie się zatem jeszcze ważniejsze – nowe pokolenie konsumentów chce bowiem szybko otrzymywać informacje i szybko dokonywać zakupów. Bardziej niż cena tego co kupują interesuje ich czas w jakim to dostaną – dlatego warto być pierwszą stroną jaką odwiedzą podczas swoich poszukiwań.

Marketing w 2018 roku postawi również na personalizację oferty. Rozległe, szerokie kampanie będą tracić skuteczność. Profil naszego odbiorcy musi być coraz bardziej konkretny, a każdy przekaz powinien być dostosowany do specyficznego konsumenta. Spójność kampanii z oczekiwaniami konsumentów sprawi, że rola specjalistów od marketingu znów wzrośnie. Rynek mobilny w każdej chwili może się zmienić poprzez pojawienie się nowej, szalenie popularnej aplikacji, o której istnieniu jeszcze nie wiemy. Każdą z takich sytuacji trzeba umieć wykorzystać i nie przestawać gonić za nowymi rozwiązaniami. Marketing zostanie zresztą jeszcze bardziej zautomatyzowany dzięki chatbotom, których obecność jest doceniania przez coraz więcej klientów. Oznacza to, że pod kontrolą należy mieć coraz więcej narzędzi i tworzyć w nich spójny przekaz.

Pamiętajmy zatem, że dopóki będziemy nadążać za dawaniem użytkownikom wygody i użytecznych informacji będziemy konkurencyjni. Taką zawartość należy jednak skutecznie pozycjonować i reklamować. Bez takiego wsparcia nasza oferta przepadnie bowiem w morzu stale rozwijającej się konkurencji.