Płatna i bezpłatna promocja sklepu internetowego – jak ich używać

Prowadząc sklep internetowy mamy szerokie pole do popisu gdy przychodzi moment wyboru sposobu promocji. Płatna i bezpłatna promocja musi być używana z wyczuciem, należy też stale szukać nowych sposobów na pokazanie swojej marki. Tylko z jakich kanałów komunikacji korzystać?

Promocja sklepu internetowego

Najszybszy i najprostszy sposób na pokazanie się w Internecie to prowadzenie firmowego bloga. Towarzyszący naszej stronie kanał aktualności pozwala np. na zamieszczanie wielu linków w jednym miejscu i ułatwia promowanie oferty w mediach społecznościowych. Przykładowo, szykując promocję warto ją opisać i wypunktować we wpisie na blogu, a potem to właśnie ten post reklamować na Facebooku. W ten sposób promocja sklepu internetowego wygląda bardziej naturalnie i ma szansę dotrzeć do nowych użytkowników.

Do możliwie wielu produktów warto dodać ich prezentację na YouTube. W ten sposób klient nie tylko lepiej go sobie wyobrazi niż po samych zdjęciach – zyskamy też skuteczny sposób promocji. Filmy z YouTube można wrzucać potem na kolejne media społecznościowe i umieszczać w postach na blogu. Pamiętajmy też, że aktywność na możliwie wielu kanałach powinna być spójna – ich nazwy powinny się pokrywać. W stopkach wypada też zamieszczać odnośniki do każdego z naszych kanałów komunikacji.

Bezpłatna promocja sklepu internetowego to przede wszystkim korzystanie z mediów społecznościowych. Dzięki nim możemy stale być w kontakcie z klientem, co jest mierzone przez algorytmy Google i Facebooka. Oczywiście w ten sposób zaznaczymy swą obecność, jednak do wymiernego sukcesu potrzebna będzie inwestycja w płatną reklamę. Płatna promocja sklepu internetowego wpłynie na jego pozycjonowanie. Kampanie adwords prowadzone na atrakcyjne cenowo produkty powinny szybko się zwrócić, a przy okazji zyskamy też potencjalnych stałych klientów.

Przyszłość na Facebooku?

 

Kwestia reklam na Facebooku jest wciąż mocno rozwojowa. Obecnie możemy wykupić swoje miejsce na „ścianie” osób o odpowiednich preferencjach – jest to jednak dopiero początek. Facebook stosunkowo od niedawna się monetyzuje i widać w nim wiele nowych sposobów promocji. Obecnie na tym portalu (najpopularniejszym w Polsce) coraz większą wagę ma publikowanie wiadomości w stylu blogowym i umożliwianie robienia zakupów. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem firmy, robienie zakupów bezpośrednio przez Facebooka stanie się jedną z jego głównych funkcjonalności. W tej dziedzinie powinno się zatem cały czas trzymać rękę na pulsie, ponieważ każdy kto będzie na bieżąco wykorzystywał nowe możliwości portalu może liczyć na bardzo duży wzrost zasięgów. Dzięki temu płatna reklama powinna przynieść wymierne korzyści.

Tradycyjna wymiana linków i promocja poprzez umieszczanie swych ofert i produktów na innych stronach wymaga bardzo dobrego zrozumienia swojej grupy docelowej. Nie wiedząc czego szuka ona w Internecie i w jakich miejscach, nie warto marnować środków na tego typu reklamę. Z drugiej strony, odpowiednio dopasowana kampania na portalu o konkretnym profilu może przynieść więcej transakcji niż rozdmuchana kampania, która sprowadzi nam wielu ludzi na stronę… z których mało kto zostanie i coś kupi. Płatna i bezpłatna promocja sklepu internetowego musi być zatem stale badana i kontrolowana przez specjalistów, znajdujących balans pomiędzy tymi dwiema formami reklamy.