tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

Poznaj Hotjar, czyli narzędzie do nagrywania ruchu użytkowników odwiedzających stronę

Hotjar to narzędzie online, dzięki któremu dowiesz się, co robią użytkownicy odwiedzający Twoją stronę internetową. Wiedza uzyskana dzięki funkcjom analitycznym pozwoli Ci lepiej zarządzać witryną i dopasować ją do oczekiwań internautów. Wyeliminujesz błędy z jej struktury.

Co daje korzystanie z Hotjar?

Korzystając z Hotjar możesz nagrywać ruch użytkowników, śledzić ich ruchy myszką oraz kliknięcia, mierzyć opuszczenia poszczególnych zakładek, a także wykryć miejsca, w których internauci się gubią.

Do podstawowych funkcji HotJar należą:

  • nagrywanie map cieplnych,
  • nagrywanie sesji z użytkownikami sklepu,
  • mierzenie klikalności w konkretne elementy,
  • sprawdzanie, jak daleko scrollują użytkownicy na stronie,
  • sprawdzenie page-foldu u Klientów,
  • sprawdzenie, gdzie najczęściej gubisz Klientów,
  • sprawdzenie, które miejsca w formularzu są najtrudniejsze dla Klienta.

Z Hotjar powinien korzystać każdy, kto ma wpływ na treści i grafiki znajdujące się na stronie internetowej. Szczególnie jest to narzędzie przydatne dla osób chcących zarabiać na stronie lub mieć za jej pośrednictwem konkretne zyski.

Czym są mapy cieplne?

Mapy ciepła są obrazem badanej strony wraz z nałożonymi na nią półprzezroczystymi kolorowymi markerami przedstawiającymi kliknięcia. Kolory kliknięć pokazują częstotliwość wykonywanych przez użytkowników ruchów na stronie w poszczególnych sekcjach. Obszary, w których użytkownicy klikają najczęściej są zabarwione na jasno czerwony kolor. Obszary bez kliknięć pokazywane są natomiast w odcieniach fioletowych i błękitnych.

Mapa cieplna pokazuje, jakie obszary na stronie internauci ignorują, a jakie są dla nich najbardziej interesujące. Jeżeli świadomie zaprojektujesz stronę, możesz w odpowiednim miejscu umieścić produkty, na których sprzedaży najbardziej Ci zależy.

Kod śledczy na stronie – zbadaj zachowania internautów na Twojej stronie

Po zainstalowaniu Hotjar od razu możesz sprawdzać, co użytkownicy robią na Twojej stronie. Możesz obserwować ich nagrane zachowania. Uzyskasz dostęp do badań przewijania strony, a dzięki temu w dobrym miejscu umieścisz reklamę czy przycisk wzywający do działania.

Analiza formularzy i ankiet jest również bardzo przydatna, ponieważ pozwoli ułatwić wypełnianie wniosku i zapytań użytkownikom. Niektórzy mają z tym problem, dlatego poprzez śledzenie ruchów możesz ułatwić korzystanie ze swojej strony poprzez wprowadzenie na nią korzystnych aktualizacji.

Ile kosztuje Hotjar?

Podstawowa wersja Hotjar jest darmowa. Uzyskujesz możliwość stworzenia trzech heatmap oraz 100 nagrań.

Jeżeli potrzebujesz bardziej rozbudowane narzędzia, musisz wykupić pełną wersję narzędzia, które dostępne jest od 29 euro miesięcznie. Ostateczna cena zależy od ilości badanych użytkowników, jak i tworzonych nagrań. Płatne narzędzie daje nieograniczone możliwości w tworzeniu raportów z Twojej strony internetowej.

Zadzwoń

Facebook