tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

Pozycjonowanie czy obecność na targach – w co inwestować?

Dla wielu biznesów małych i średnich rozmiarów wybranie się na targi branżowe to spore przedsięwzięcie. Idą za nim wysokie koszty, zwłaszcza gdy decydujemy się na własne stoisko. Opłacenie go, postawienie, transport, pracownicy – wszystko to sprawia, że nakład często przekracza oczekiwania i ewentualny zysk. W ten sposób można złapać jednak wiele kontaktów. Ale czy więcej nie zyskamy promując swoją stronę?

Pozycjonowanie ma zasięg, którego nie mają największe targi

Chcąc zaprezentować swój produkt/firmę nowym odbiorcom, na pewno sporo zyskamy ustawiając się na targach. Pamiętajmy jednak, że taki typ wystaw to także ogromny tłok, zmęczenie i hałas. W takich warunkach sprzedaż i reklama są mocno utrudnione. Zwłaszcza gdy dookoła nie brakuje konkurencji. To do ilu osób dotrzemy także jest ograniczone tylko do tych, którzy akurat mając czas i możliwość znaleźć się w wybranej hali wystawowej. Inwestycja w pozycjonowanie daje nam jednak zupełnie inne możliwości. Dzięki widocznej, dobrze zoptymalizowanej stronie internetowej można sprawdzić nasz biznes w każdym momencie dnia, w każdym miejscu świata.

Jeżeli dodamy do tego fakt, że pozycjonowanie możemy wykonać za mniejsze koszty, okaże się, że targi nie mają już takiej siły jak kiedyś. Kontakt bezpośredni można teraz nawiązać umawiając się przez internet. To jakość produktów i usług, oraz tego jak je reklamujemy stanowi teraz najwyższą wartość. Jeżeli o nią zadbamy to klientów na pewno nie będzie brakować. Tym bardziej, że pozycjonując się w odpowiedni sposób trafiamy do odpowiedniej grupy docelowej. Dzięki algorytmom wyszukiwarek możemy dokładnie określić kto ma być odbiorcą naszych kampanii. Takie działanie zawsze będzie o wiele skuteczniejsze od wyłapywania potencjalnie zainteresowanych z tłumu.

Nawet niewielkie usprawnienia na stronie mogą wyraźnie pomóc. Wtedy jednego dnia odwiedzi nas więcej osób niż przez weekend na targach. Umieszczenie oferty, adresu, numeru telefonu i maila na stronie, która jest dobrze pozycjonowana to gwarancja dotarcia do nowych odbiorców. W obecnym świecie, w którym trzeba działać szybko, a przepływ ofert jest kluczowy to najlepsze i najbardziej elastyczne rozwiązanie.