tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

Pozycjonowanie – jak się do niego przygotować?

Szykując się do wypromowania swojej strony należy podjąć kilka działań. Podstawą jest zbadanie tego jak ma przebiegać jej pozycjonowanie, jakich efektów oczekujemy, na jakie frazy chcemy się pozycjonować. Obranie odpowiedniej strategii poprzedza zatem sam proces promocji strony. Im lepiej będziemy przygotowani, tym więcej uda nam się potem zaoszczędzić.

Wybranie odpowiednich fraz pod pozycjonowanie

Jeżeli chcemy możliwie sprawnie rozpocząć pozycjonowanie powinniśmy wyznaczyć sobie konkretny cel. Najlepiej go wybrać badając to na jakie frazy mamy szanse wysoko się wypozycjonować i oszacować ile ruchu na stronie dzięki nim wygenerujemy. Im mocniejsza jest jakaś fraza i mocniej obstawiona przez konkurencję, tym trudniej będzie się na nią pozycjonować. Dlatego plany powinny być oparte o osiąganie jak najbardziej realnych celów. Gdy prowadzimy firmę o zasięgu lokalnym warto zatem promować się poprzez podpięcie pod nazwę miasta w którym działamy. Warto też wybierać więcej słabszych fraz, niż jednej mocnej, obstawionej przez konkurencję od lat działająca w branży. Przykładowo pozycjonowanie się na frazę „sklep obuwie”, będzie o wiele trudniejsze niż na frazę „sklep obuwie Lublin”. Oczywiście, przy odpowiednich kampaniach możemy osiągnąć wymierne rezultaty pod każdym hasłem – wymagać to będzie jednak zwiększenia środków na reklamę.

Przy obieraniu strategii pod pozycjonowanie trzeba przeanalizować słowa kluczowe obecne na naszej stronie. Wybrać je, wyodrębnić i zainwestować w te, które mogą przynieść najlepsze efekty. Jeżeli dopiero zaczynamy działać w Internecie musimy przygotować się na sporo pracy. Optymalizacja strony, optymalizacja treści, działania na social media, kampanie promocyjne… wszystko to przynosi skutek dopiero po dłuższym czasie. A gdy już pierwsze kampanie będą za nami będziemy mogli dokładnie ustalić jaka jest pozycja naszej strony, kto jest naszą główną konkurencją i co trzeba zrobić, by ją wyprzedzić. Pozycjonowanie to proces, w którym nauka nigdy się nie kończy, a przypadek każdej witryny jest inny. O skuteczności wielu rozwiązań możemy przekonać się dopiero po ich wypróbowaniu, zebraniu odzewu od użytkowników itd. Na wzrost swojej strony musimy przede wszystkim zapewnić jej sporo czasu. Przyzwyczajanie do siebie użytkowników jest bowiem najważniejszym elementem promocji.