tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

Jakie sekcje powinna mieć Twoja strona internetowa

Każda strona internetowa powinna przede wszystkim w schludny sposób informować o swojej zawartości osoby, które odwiedzają ją po raz pierwszy. Jeżeli trafiamy na nią przez przypadek, czy też nie do końca wiedząc czego się po niej spodziewać, możliwie szybko powinniśmy się o tym dowiadywać. Dlatego korzysta się z pewnych utartych szablonów, umieszcza podstawowe wiadomości w „gorących” sekcjach ekranu i korzysta z podziału na czytelne sekcje.

Czytelna strona internetowa ma wydzielone sekcje

Dbając o to, by użytkownik mógł w wygodny sposób przeglądać naszą stronę umieszczamy na niej podstawowe sekcje w widocznych miejscach. Skutecznym sposobem na to, by dobrze się przedstawić jest umieszczenie slidera, na którym przewijają się przykłady naszej głównej działalności. W widocznym miejscu (np. na górze) warto w jednym, krótkim zdaniu umieścić też opis naszej działalności. Odpowiednia ekspozycja pozwala w kilka sekund przedstawić się każdemu odwiedzającemu.

Dla potencjalnych klientów nasza strona internetowa to pierwszy kontakt z nami. Nie możemy zatem dopuścić do tego, by zdezorientowani ją opuścili. Dlatego każda firmowa strona internetowa powinna mieć dobrze widoczną sekcję z numerem telefonu do biura, adresem email i adresem siedziby firmy. Jeżeli zajmujemy się realizacją projektów powinniśmy także eksponować je już na stronie głównej. Pokażmy na niej co robiliśmy i dla kogo, jakiej skali były to działania. To w ten sposób najłatwiej się zareklamować. Kiedy inni mogą zobaczyć efekty naszej pracy zwiększamy szansę na zyskanie nowych klientów.

Dodatkowo, strona internetowa o czytelnym menu ułatwia komunikację. W górnym menu możemy na przykład umieścić odnośnik do firmowego bloga. Na nim dokładniej opiszemy czym się zajmujemy i jakie usługi/produkty sprzedajemy. Możemy też poprzez odpowiednie menu wyszczególnić główne składowe naszej działalności. Odpowiednie złożenie tego w całość wymaga wspólnej pracy programisty i grafika, jednak efekty można szybko zauważyć. Czytelny, przejrzysty projekt od razu stawia nas powyżej konkurencji, która nie dba o wizerunek w Internecie. Prezentacja i odpowiednie zaplanowanie sekcji strony budzą zaufanie. Pokazujemy w ten sposób profesjonalizm i zdolność do trzymania ręki na pulsie. Dodajmy do tego także wskaźniki liczbowe, które pokażą np. jak długo działamy na rynku, z iloma firmami współpracujemy czy też jak jesteśmy skuteczni. W ten sposób zmienimy zwykłą stronę informacyjną w źródło stałego dochodu.