tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych

Promowanie swojego biznesu w internecie opiera się na dwóch filarach. Pierwszy to wykonanie strony firmowej, drugi to jej promocja. Kiedy elementy te idą ze sobą w parze i są zrobione na wysokim poziomie możemy liczyć na sukces. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest szczególnie istotne, ponieważ klient bardzo często wybiera produkt z miejsca, które wyskoczyło mu w wyszukiwarce jako pierwsze. Jak zatem sprawić, by to nasze produkty znajdowały się najwyżej?

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych

Tworząc sklep internetowy podstawą jest dobre zaplecze. Opisy produktów, ich zdjęcia, możliwość kontaktu, przejrzystość oferty – to one tworzą podstawy dobrego biznesu. Kiedy nasza witryna będzie już gotowa na przyjęcie zamówień i rejestrację użytkowników, trzeba ruszyć z promocją. Podstawowym wyborem jest pozycjonowanie kategorii lub konkretnych produktów. Gdy będziemy już zdecydowani na jedną z tych opcji można przystąpić do działania. Przede wszystkim pomagają w tym przygotowane promocje, ale też konkretne reklamy na Google i Facebooku. Wspieranie ich wpisami na serwisach społecznościowych to kolejny krok w walce o zaangażowanie odbiorców.

Wróćmy do rodzajów pozycjonowania sklepu internetowego. Jeżeli skupiamy się na konkretnej kategorii produktów, wtedy warto promować sklep ogólnie. Jako witrynę poświęconą towarom z konkretnej grupy, albo dla pewnego typu ludzi (np. biegacze, rysownicy, audiofile, budowlańcy etc.). Wtedy łatwiej ściągnąć do siebie potencjalnych klientów. Można także skupić się na promocji konkretnych pojedynczych produktów. Ma to sens przede wszystkim gdy zauważymy, że któryś z naszych towarów jest częściej kupowany niż inny. Jeżeli mamy na niego świetną cenę, nie jest dostępny nigdzie indziej, albo mamy coś unikatowego, lub wysokiej wartości – wtedy warto ustawić promocję na ten konkretny przedmiot. Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych to szukanie równowagi między reklamą całego asortymentu i konkretnych towarów.

Jeżeli będziemy skutecznie korzystać z narzędzi promocji i swojej intuicji to możemy szybko wypromować swój sklep. Klienci muszą jednak nam zaufać, dlatego odpowiednią reklamę zawsze łączymy z prezentacją strony, jej intuicyjnością i zawartością. Komplementarne działania przynoszą najlepsze skutki przy budowaniu swych zasięgów.