tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

SMTP – jak go użyć do skutecznego wysyłania maili ze strony

Zabezpieczenie systemu wysyłania wiadomości email jest podstawą, jeżeli chcemy tego typu komunikację wprowadzić na swojej stronie. SMTP, czyli Simple Mail Transfer Protocol jest w tej dziedzinie nie tylko rozwiązaniem najpopularniejszym, ale i najbezpieczniejszym. W przypadku prowadzenia komercyjnej działalności w Internecie czesto warto wykorzystywać sprawdzone rozwiązania.

Wykorzystaj SMTP

Korzystając z protokołu SMTP możemy umieścić na swojej stronie formularze i uproszczoną formę kontaktu dla każdego zainteresowanego naszymi produktami i usługami. Sposób wykonania formularzu sprawia, że weryfikujemy użytkowników (unikając spamu) i dajemy im możliwość szybkiego uzyskania informacji. W przypadku prowadzenia biznesu w sieci jest to kwestia, której nigdy nie wolno zaniedbywać.

Dobrze skonfigurowany protokół SMTP gwarantuje też, że otrzymamy każdą wiadomość mailową. To szczególnie ważne gdyż obecnie coraz więcej istotnych wiadomości potrafi trafić do folderu „spam”. Jeżeli możemy uniknąć takich sytuacji to należy to wykorzystać, tym bardziej, że wdrożenie systemu w stronę jest względnie proste. Protokół uzupełniamy o adres swojej skrzynki odbiorczej, unikalne hasło, jej hosta oraz port i… w zasadzie tyle wystarczy do skutecznego posługiwania się tym narzędziem. Oczywiście SMTP możemy również używać w drugą stronę i skonfigurować za pomocą protokołu newslettera. Jest to jedna z najpopularniejszych i najmocniejszych metod marketingowych, choć bywa zaniedbywana przez wiele firm. Nie powtarzajmy ich błędów. Informowanie mailowo odbiorców o naszych aktualnościach to szansa na duży zysk niewielkim kosztem.

Bądź dostępny

Oczywiście stały kontakt z klientem to element, na którym należy się skupić. Prowadząc online’owy biznes pamiętajmy jednak, że technologia to połowa sukcesu. Drugą połową jest jej obsługa i dopracowywanie swojej komunikacji. Jest to sytuacja podobna do optymalizacji strony pod SEO. Tak jak techniczne przygotowanie jest istotne, tak by stale podnosić swoją pozycje w Google należy stale współpracować z pozycjonerami.

Protokoły SMTP mogą nam dużo pomóc, ale tak jak większość rozwiązań w Internecie wymagają odpowiedniego podejścia do klienta. Jest to jedno z tych rozwiązań, które można zaimplementować w szybki sposób i pomysłowo wykorzystać. Robią tak firmy każdego rozmiaru, o zasięgu lokalnym, krajowym i międzynarodowym.