Wizytówka w Google Moja Firma – pokaż się klientom

Jednym filarów, na których powinniśmy budować wizerunek naszej firmy w sieci jest odpowiednio skonstruowana wizytówka w Google Moja Firma. Dzięki niej możemy bardzo czytelnie i szybko przekazać naszym kontrahentom najważniejsze informacje o prowadzonej przez nas działalności. Ułatwia to także kontakt i buduje większą świadomość marki.

Mała rzecz, duży efekt – Google Moja Firma

Szukając sposobu na dobre pokazanie się w wyszukiwarce Google powinniśmy skorzystać z narzędzia Google Moja Firma. Jest to kolejna darmowa funkcjonalność, która pomaga w optymalizacji naszego internetowego biznesu.

Co ciekawe, GMF to nie tylko wizytówka, która pojawia się po prawej stronie w wyszukiwaniach Google. Obecnie możemy do niej dodawać także wpisy aktualizujące informacje o naszej firmie. W ten sposób wypromujemy wybrane wydarzenia, przedstawimy fragment naszej oferty lub przekażemy nowe aktualności. Podstawową wartością tej funkcjonalności jest jednak szybkie i łatwe pokazanie użytkownikom danych naszej firmy. Szukając adresu i numeru kontaktowego najszybciej znajdzie się go właśnie w tej wizytówce. Jest to o tyle ważne, że w ten sposób udostępnimy też swoją pozycję w Mapach Google. Dzięki temu każdy kto szuka naszej siedziby sprawnie wrzuci ją na GPS w swoim smartfonie i bez problemu trafi na spotkanie. Dodatkowo osoby zainteresowane poznają także godziny działania naszego przedsiębiorstwa.

Dobre prowadzenie swojego internetowego profilu wpływa także na opinie jakie zostawiają na nasz temat klienci. Są one widoczne w wizytówce Google i pokazują, że jesteśmy godni zaufania. Kolejną podstawową sprawą jaką daje nam wypełnienie profilu w Google Moja Firma jest oczywiście zawarcie w nim bezpośredniego odnośnika do naszej strony.

Te wszystkie dane, skupione w jednym, widocznym miejscu wyszukiwarki to element, o który należy zadbać. Buduje to widoczność firmy, pozwala pokazać naszą siedzibę i logo, a nawet nawiązywać bezpośredni kontakt z klientami. Oczywiście dane jakie udostępniamy i sposób w jaki je wpisujemy cały czas wpływają na pozycjonowanie.

Pamiętajmy zatem, że odpowiednie prowadzenie Google Moja Firma to kolejny ważny element dbania o SEO. Bez niego możemy utrudnić znalezienie naszej siedziby lub nawiązanie kontaktu przyszłym klientom. Obecnie wirtualna wizytówka jest bowiem o wiele ważniejsza od tej papierowej.