Czy WordPress to dobre narzędzie do pozycjonowania?

W sferze silników do tworzenia stron, blogów i sklepów WordPress nieustannie jest światowym liderem. Elastyczność i łatwość obsługi tego narzędzia sprawiają, że często jest ono miejscem, w którym debiutuje każdy poszukujący własnego miejsca w sieci. Można go jednak używać także w całkowicie profesjonalnych, biznesowych przedsięwzięciach. I bardzo dobrze pozycjonować.

WordPress na co dzień

 

Mając już stronę na WordPressie nie tylko możemy dowolnie edytować jej wygląd poprzez ingerencję w kod – mamy też dostęp do setek płatnych motywów, skrojonych pod każdy typ działalności. Czy to sklep, wizytówka czy blog – WordPress może zostać dostosowany do naszych wymagań. Co lepsze, często możemy modyfikować gotowe rozwiązania zamiast wdrażać je od nowa.

Gdy już zaczynamy pozycjonować swoją stronę, pierwszym korkiem jest oczywiście ustawienie jej opisu, słów kluczowych, stopki, mapy strony i podpięcie się do naszego oryginalnego adresu www. Kiedy to zrobimy powinniśmy zadbać o takie budowanie treści, by witryna ładowała się możliwie szybko, unikając ciężkich obrazków, gifów, playerów czy też pełnych tekstów (zamiast nich wrzucamy zajawki). Procesy związane z linkowaniem, tagowaniem i opisami meta działają tu tak samo jak w przypadku pozycjonowania strony na każdym innym silniku. Z tą różnicą, że WordPress daje nam wiele funkcji od ręki, nawet w swej najbardziej podstawowej i darmowej formie.

Skutecznym narzędziem pogłębiającym nasze możliwości jest wtyczka Yoast SEO. Pozwala ona na bieżąco analizować to jak dobrze na pozycjonowanie działa publikowana przez nas treść. Od analizowania natężenia słów kluczowych do tego jak długi jest tekst, a nawet jego poszczególne zdania. Dostajemy natychmiastową odpowiedź na to co należy poprawić. Dzięki Yoast uzupełnimy też w prostym menu wpis widziany w Google, wyedytujemy frazę kluczową, tytuł i przygotujemy przyjazny dla Google odnośnik do wpisu.

Elastyczność

Każda strona na silniku WordPress w pełni łączy się też z Google Adwords i Google Analitycs. Możemy dzięki tym narzędziom praktycznie z marszu sprawdzać jak działa nasze pozycjonowanie i jakie skutki przynoszą kampanie. Przy pozycjonowaniu wypada też pamiętać o tym, by ułatwić rozpowszechnianie naszych treści/aktualności. Dodanie przycisków odpowiedzialnych za przesyłanie ich po social media (i mailowo) to kolejny standard gwarantowany nam przez system WordPress.

Nie dziwi zatem, że zarówno amatorzy jak i profesjonaliści tak lubią korzystać z tego silnika. Ułatwia on pracę obu grupom i ma wiele bardzo użytecznych funkcji, które można aktywować poprzez instalację darmowych wtyczek. Jedną z nich jest choćby system komentarzy, który można zaimportować z silnika Disqus, bardzo przydatnego gdy stawia się witrynę polegającą na uzyskiwaniu komentarzy od użytkowników.

Reasumując WordPress to rozwiązanie sprawdzone, skuteczne i nie bez powodu bardzo popularne. Zdobywanie z nim wysokiej pozycji w Google nie powinno być problemem – choć tak jak w przypadku każdej innej strony składa się z konsekwentnego działania i obrania odpowiedniego kierunku, najlepiej od samego początku istnienia strony.