tel. 512 215 804 | biuro@e-improve.pl |

Wybranie odpowiednich słów kluczowych pod pozycjonowanie – jak to zrobić

Promowanie strony w Internecie składa się z wielu czynników. Podstawą, wokół której należy skupić swoje działania jest wybranie słów kluczowych. Pozycjonowanie w dużej mierze polega bowiem na tym, by opisać swą działalność kilkoma wyrazami. Po wpisaniu do wyszukiwarki mają one doprowadzić nowe osoby na naszą witrynę. Wykonanie tego nie jest proste.

Jak przebiega dobranie odpowiednich słów kluczowych

By wybrać frazy, które najcelniej opiszą naszą działalność warto przede wszystkim korzystać z połączenia kilku ogólnych i kilku szczegółowych pojęć. Dobranie odpowiednich słów kluczowych to lawirowanie pomiędzy tymi, na które mocno wypozycjonowała się już nasza konkurencja i tymi, które niezbyt często lądują w pasku wyszukiwań Google. Nie warto jednak zrażać się tym, że początkowe wyniki nie są zbyt imponujące. Przy tego typu promowaniu istotny jest bowiem czas. Będzie wpływać na nie liczba użytkowników powracających na naszą witrynę, znajdujących ją w Google i dowiadujących się o niej poprzez inne kanały komunikacji (np. social media).

W przeciwieństwie do kampanii reklamowych trwających określony czas, pozycjonowanie na frazy kluczowe to coś co trwa przez cały czas działalności strony. Będzie ono coraz skuteczniejsze z każdym kolejnym postem, wiadomością czy też tygodniem działania konkretnej witryny. O tym ile fraz należy wybrać już pisaliśmy, warto jednak przypomnieć, że najlepiej byłoby gdyby ich liczba nie przekraczała piętnastu. Nie bójmy się też korzystać z konkurencyjnych wyrazów. Wybranie odpowiednich słów kluczowych w przypadku sklepu rowerowego to np. sklep, rower, rowery, amortyzatory (silne frazy), ale i: przerzutki, siodełka, ramy (mniej popularne frazy). Ważne, by słowa kluczowe powtarzały się często w treści strony i w jej reklamach. Całościowe ujęcie tematu daje zdecydowanie szybsze i lepsze rezultaty. Jeżeli będziemy konsekwentnie budować swoją narrację poprzez te frazy, to uzyskamy dużą stabilność i pozyskiwanie nowych odbiorców stanie się coraz łatwiejsze.

Dobierając frazy w narzędziach Google sprawdzamy także ich konkurencyjność i to jak często są wyszukiwane w skali miesiąca. Dzięki temu łatwiej wybrać słowa kluczowe i spróbować odnaleźć te, z których nie korzysta nasza konkurencja.